fredag 28 oktober 2011

Kök

Kökets planlösning är väldigt bra så allt lutar åt att vi behåller den.



Då delar huset är från 1935 hoppas och tror vi att vi kommer att hitta de gamla trägolven under de hemska korkoplats och plastmattorna. Jag hoppas verkligen att de finns kvar i just köket för där vill jag så gärna ha ett målat trägolv. Jag vill ha det schackrutigt med diagonala rutor i antingen vitt och grått eller vitt och beige. Vilken av kombinatioerna det blir måste vi fundera lite mer på. Jag tycker nog grått är finast men då vi ska ha vita köksluckor och ljusa, kanske till och med vita, väggar och vitt tak så är jag rädd att det blir lite väl kallt med vitt och grått. På den här bilden (som kommer från Marbodal) så tycker jag man ser ganska tydligt hur kallt det kan bli, men golvet är väldigt fint ;-).

Vi ska iofs ha en bänkskiva i ek som kommer att värma upp. Jag tror att vi får bestämma stänkskydd först och sen se hur det ser ut innan vi målar. Det värsta som kan hända är ju att man får måla om och även om det är lite bökigt att inte kunna gå på köksgolvet på ett par dagar så är det ju inte hela världen.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar