söndag 6 januari 2013

Inspirationsbilder sovrum

Vi har dyrt och heligt lovat oss själva att bli klara på nedre plan innan vi börjar med övervåningen, men planera och längta kan man väl få ändå? ;-)
Jag pendlar mellan ett sovrum i riktigt lyxig hotellkänsla eller ett med mer jordfärger och rustikt. Nu har jag bildgooglat rätt länge och hittar inget som får det att rycka ordentligt i inredningsnerven men här kommer lite bilder som vi kan plocka detaljer från. En sak som vi faktiskt har bestämt är att vi ska ha en långhårig heltäckningsmatta! Och den ska vara vit, inte kritvit men helt klart vit!
Vi gillar verkligen Espresso House nya (nåja) inredning med randiga  tapeter, lampor av naturmaterial och horn så det är en källa till inspiration
Bild: Espresso House

Det här är en bild från Gant. Det är lite för avskalat och naket för min del men jag gillar bäddningen, stegen och möbeln vid fotändan av sängen
Bild: Gant

Lexington vet ju alltid vad dom gör! Detta är ju en väldigt julig bild men jag gillar den ändå!
Bild: Lexington

Nu börjar vi snacka! Sänggaveln är underbar och jag är rätt säker på att vi kommer att ha en stoppad sänggavel när vi är klara. Jag är inte helt frälst i den här färgskalan och lampan är för modern men jag tar med mig gaveln, storlek på sängbord och lampor härifrån
Foto LivingEtc,  House to Home

Den här tapeten är från Boråstapeter och kanske kanske skulle kunna vara något
Bild: Boråstapeter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar